Mobilisation : pétition pour les doctorant-e-s

English below

Pour faire suite aux décisions de l’Assemblée générale du 12 décembre 2023, ACIDUL et le Syndicat des services publics (SSP) organisent une mobilisation pour faire entendre la voix des 1’072 personnes qui ont signé notre pétition et visibiliser les difficultés que rencontrent chaque mois des centaines de doctorant-e-s engagées par l’Université de Lausanne.

Nous avons besoin de vous !

As a follow-up to the decisions of the General Assembly of the 12th December 2023, ACIDUL and the Public Services Union (SSP-VPOD) are organising a mobilisation to make the voices of the 1,072 people who signed our petition heard, and to raise awareness about the difficulties faced every month by hundreds of PhD students hired by the University of Lausanne.

We need your help!

Our goal is to gather 92 people in front of the Unicentre on 19th March 2024 from 12:00 to 12:30. 92 is the number of full time positions that UNIL does not pay for by hiring PhD students at an average of 84%, even though the vast majority of them work full time.

Whether youre a doctoral student, a member of mid-level staff or of the Public Services Union, your presence is key!

Un très grand merci à celles et ceux qui ont participé au rassemblement !

Des informations, photos et interviews sont disponibles aux liens suivants :