Nouvelle version de la brochure d’ACIDUL // New version of ACIDUL’s brochure

English below

L’arrivée à grands pas de la rentrée de septembre est l’occasion de vous annoncer la réédition de la brochure d’ACIDUL, en français et en anglais. Cette nouvelle version remplace celle de 2015. Son contenu a été mis à jour et parfois réorganisé, mais son but reste le même : informer la communauté universitaire – et en premier lieu les doctorant·e·s et le corps intermédiaire – du fonctionnement et des buts de l’association, et de la structure de l’Université de Lausanne.

Vous y trouverez donc des informations sur la possibilité de rejoindre le comité d’ACIDUL ou de représenter le corps intermédiaire dans les commissions consultatives de la Direction, sur le type de soutien qu’ACIDUL peut offrir, et sur les différentes instances de l’UNIL (Conseil de Faculté, Conseil de l’Université, etc.) ainsi que les services et ressources qui sont à votre disposition (Graduate Campus, Bureau de l’égalité, Soutien à la recherche, etc.).

Nous espérons que cette brochure vous sera utile et restons à disposition pour toute question !

With the start of the new academic year fast approaching, we would like to announce the reissue of ACIDUL’s brochure, in French and in English. This version replaces the 2015 version. Its content has been updated and sometimes reorganised, but its aim remains the same: to inform the the community of researchers – and first and foremost PhD researchers and mid-level staff – of the organisation and aims of the association, and of the structure of the University of Lausanne.

You will therefore find information on how to join ACIDUL’s committee or how to become a representative for mid-level staff in the commissions consultatives de la Direction, on the type of support ACIDUL can offer, on the various bodies at UNIL (Faculty Council, University Council, etc.) as well as on the available services and resources (Graduate Campus, Equality Office, Research Support, etc.).

We hope you find this brochure useful! Don’t hesitate to contact us should you have any questions.