Conférence sur le chômage // Conference on unemployment – 12.05.2022

Le chômage touche un nombre important de jeunes chercheurs et chercheuses. Au vu de la complexité du système suisse, mieux vaut se renseigner sur ses droits et les particularités liées à sa situation (permis de séjour, séjours à l’étranger, bourses, etc.). Pour cela, l’ ACIDUL organise avec le Syndicat des services publics une soirée sur le chômage dans les carrières académiques.

Une militante en faveur des droits des chômeuses et chômeurs vous indiquera les procédures à suivre en prévision du chômage, vous présentera vos droits et répondra à vos questions. Quatre collègues partageront aussi leur expérience du chômage pendant ou après le doctorat. Venez nombreux et nombreuses !

RDV le 12 mai à 18h30 dans la salle du 1er étage du bâtiment Pôle-Sud, Av. Jean-Jacques Mercier 3, Lausanne.

***********************************************************************

Many young researchers unfortunately experience periods of unemployment. Considering the complexity of the Swiss system, it is worth knowing one’s rights and the particularities that are related to one’s situation (working permit, research stays abroad, scholarships, etc.). ACIDUL and the Public Services Union have therefore organised an evening on unemployment in academic careers.

An activist for the rights of the unemployed will outline the procedures to follow, explain your rights and answer your questions. Four colleagues will also share their experience of unemployment during or after their PhD.

Come and join us on the 12th May at 6:30pm on the first floor of the building Pôle Sud, Av. Jean-Jacques Mercier 3, Lausanne.

ERRATUM du 11 mai 2022 : la version précédente de notre flyer contenait une erreur. L’ Association de défense des chômeuses et chômeurs ne participera pas à la manifestation du 12 mai, contrairement à ce qui a été indiqué précédemment // the former version of our flyer contained a mistake. The Association de défense des chômeuses et chômeurs will not be participating in the event of the 12th May, contrary to what was indicated.

One Comment on “Conférence sur le chômage // Conference on unemployment – 12.05.2022”

1. Hello,

I think this was a great initiative. Unfortunately, it overlapped with the Life Sciences career day.
    I could not find any information related to the rights for students from non-EU/EFTA countries (« third countries »).

Would it be possible to add relevant information for them?

My understanding is that we (PhD and students and postdocs from « third countries ») are granted a student permit B, instead of a work permit, despite having a contract with the university. Therefore, we are not seen as workers by the state, and we cannot touch the « chômage » funds. It would be great if you can clarify this situation, as many of us assume that we have this right, when in fact this is might not be the case.

Kind regards