(With Gianni Haver), La Mise en scène du corps sportif, de la Belle Epoque à l’Age des Extrêmes / Spotlighting the Sporting Body, from the Belle Epoque to the Age of Extremes, Lausanne: Olympic Museum, 2002.
‘Entre corps rythmé et modèle chorégraphique: danse et cinéma dans les années 1920’ Vertigo Esthétique et histoire du cinéma, Special issue, October 2005, pp. 20-27.
‘Rhythmic Bodies/Movies. Dance as Attraction in Early Film Culture’, in Wanda Strauwen (ed.), The Cinema of Attractions Reloaded, Amsterdam: AmsterdamUniversity Press, 2006, pp. 157-178.
L’Age du Rythme. Cinéma, musicalité et culture du corps dans les théories françaises des années 1900-1930, Lausanne: Payot, 2007.
‘Le style chorégraphique au cinéma’, in Enrico Biasin, Giulio Bursi, Leonardo Quaresima. (eds), Film style/cinema and contemporary visual arts, Udine: Forum, 2007, pp. 499-522
‘Modèles et images de la danse(use) mécanique, des automates à l’être « électro-humain »’, in Laurence Schifano (ed), La vie filmique des marionnettes, Paris: Presses Universitaires de Paris X, 2008, pp. 107-125.
‘Von der gefilmten Darbietung zum virtuellen Spektakel. Tennis und TV-Dispositiv’, Montage A/V (Margburg), vol. 17, no 1, 2008, p. 61-88.
« Quel théâtre groupera jamais tant d’étoiles? » Musique, danse et intégration narrative dans les attractions gestuelles du Film d’Art’, 1895, no 56, 2009, p. 149-172.
‘Dancing Dolls and Mechanical Eyes: Tracking an Obsessive Motive from Ballet to Cinema’ in Albera François, Tortajada Maria (eds), Cinema Beyond Film, Amserdam: Amsterdam University Press, 2010.
‘From Broadcast Performance to Virtual Show: Television’s Tennis Dispositive’ in Albera François, Tortajada Maria (eds), Cinema Beyond Film, Amserdam: Amsterdam University Press, 2010.
Auf die Bühne gezaubert, dass man erstaunt: cinéma, danse et music-hall au tournant du 20e siècle’ in Michael Cowan and Barbara Hales, Moving Pictures,Moving bodies: Dance in German and Austrian Film 1895-1933. Special issue of Seminar Journal of Germanic Studies (Toronto), forthcoming in Spring 2010.