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Congratulations Satu !

On 7th October 2022, Dr. Satu Iho successfully defended her thesis titled: INTEGRATING EXPLORATION AND EXPLOITATION FOR DIGITAL INNOVATION


Thesis summary: Incumbent organisations face a challenge to simultaneously explore external technologies and knowledge to develop new revenue sources and exploit their existing assets and capabilities to secure existing revenue streams. Exploration and developing digital innovations call for new skills and flexible processes that allow for experimentation, iteration, and even failure, which can be stand in stark contrast to the accumulated skills and processes that have been refined for exploitation over the years. As a remedy, some organisations are choosing to move digital innovation activities into separate organisational units and toward the peripheries of the organisation. This can however hamper access to the existing knowledge base and capabilities in the rest of the organisation. To mitigate this, previous research has highlighted integration: a collaboration process to combine newly explored knowledge with existing knowledge and assets to develop digital innovation outputs. As yet, few research projects have focused specifically on understanding how distinct integration mechanisms can be used to join exploration and exploitation efforts to maximise the value of digital innovation outputs. Anchored in ambidexterity and digital innovation literature and based on qualitative data, we argue that incumbent organisations need to put in place formal integration mechanisms rather than relying on spontaneous knowledge exchange between explorative and exploitative activities. In terms of organisational units dedicated to digital innovation, we put forth the notion that solely setting up such a unit is unlikely to be sufficient as a performance boosting action but that the integration of such units must be carefully considered and managed at multiple levels, from senior management to individual employees’ behaviours.


Résumé de la thèse: Les organisations établies sont confrontées au défi d’explorer simultanément les technologies et les connaissances externes pour développer de nouvelles sources de revenus, et d’exploiter leurs actifs et capacités actuels pour garantir les flux de revenus existants. L’exploration et le développement d’innovations numériques exigent de nouvelles compétences et des processus flexibles qui permettent l’expérimentation, l’itération, voire l’échec, ce qui peut contraster fortement avec les compétences et les processus qui ont été affinés pour l’exploitation au fil des ans. Pour y remédier, certaines organisations choisissent de déplacer les activités d’innovation numérique dans des unités organisationnelles dédiées et vers la périphérie de l’organisation. Cela peut toutefois entraver l’accès à la base de connaissances et aux capacités existantes dans le reste de l’organisation. Pour atténuer ce problème, des recherches antérieures ont mis l’accent sur l’intégration : un processus de collaboration visant à combiner les connaissances nouvellement explorées avec les connaissances et les actifs existants pour stimuler l’innovation numérique. Jusqu’à présent, peu de projets de recherche se sont attachés à comprendre comment des mécanismes d’intégration distincts peuvent être utilisés pour joindre les efforts d’exploration et d’exploitation afin de maximiser la valeur des résultats de l’innovation numérique. Ancrés dans la littérature sur l’ambidextrie et l’innovation numérique, et basés sur des données qualitatives, nous soutenons que les organisations établies doivent mettre en place des mécanismes d’intégration formels plutôt que de compter sur l’échange spontané de connaissances entre les activités d’exploration et d’exploitation. En ce qui concerne les unités organisationnelles dédiées à l’innovation numérique, nous avançons l’idée que la seule création d’une telle unité ne suffira probablement pas à stimuler la performance, mais que l’intégration de ces unités doit être soigneusement étudiée et gérée à plusieurs niveaux, de la direction générale aux comportements individuels des employés.