Panels

Sessions by alphabetical order

“Actualité du Musée imaginaire (Malraux): Les métamorphoses du Musée imaginaire”, Ségolène Le Men

Federica Martini
Ivanne Rialland
Chloë Théault

“Approches théoriques de l’illustration”, Maxime Leroy

Hélène Martinelli
Isabelle Gras
Sonya Petersson
Christina Ionescu

“Appropriation Art: The Fine Line between a Copy and an Original Work”, Anne-Laure Bandle

Lydie Delahaye
Anne-Laure Bandle
Lauren van Haaften-Schick
Côme Martin

“Art and Craft: From Mechanical Reproduction to Metamedial Re-Production”, Laurence Roussillon-Constanty & Laurence Petit

Stephen Burt
Julie Leblanc
Kirsty Bell

“Art religieux, reproduction et rituel”, Pierre-Yves Brandt

Christel Scheftsik-Naujoks
Ângelo Cardita

“Artists’s Intermedia Transfers in the 1960’s and 1970’s”, Andrea Oberhuber

Anna-Maria Kanta
Hanna Bruckmüller
Jean-Rémi Touzet
Maira Mora

“Beyond the Museum: Ekphrasis and New Media”, Jolene Mathieson & Jeff Thoss

Jeff Thoss
Heidrun Führer
Jolene Mathieson
Mathilde Savard Corbeil

“Collages, Confrontations : Photography and Texts in Dialogue”, Jorgelina Orfila

Jorgelina Orfila
Simone Grossman
Ece Aykol
Francesca Bulian

“Copy: How-to book. Practical Aspects of Copying in Italy from the 18th to the 19th Century”, Valérie Kobi & Sarah Kinzel

Tomas Macsotay
Marta Binazzi
Marco Jalla

“Demediatized Media: Conceptualism and Reproducibility”, Christian Berger

Heather Diack
Sara Martinetti
Andrew Chesher
Anca Bucur

“Documentaires patrimoniaux : de la reproduction des archives photographiques et textuelles d’écrivains au refaçonnement de l’histoire littéraire”, Andrea Oberhuber

Mathilde Labbé
Andrea Oberhuber
Marcela Scibiorska

“Éditions et pratiques éditoriales dans la bande dessinée : la série et sa reproduction”, Evelyne Deprêtre

Benoît Glaude
Annalisa Comes
Alain Boillat

“Ekphrasis: Reproducing the Absent”, Heidrun Führer

Márcia Arbex-Enrico
Miriam Vieira
Christelle Serée-Chaussinand
Ana Lìa Gabrieloni

“Ekphrasis: Unfolding the Visual”, Miriam Vieira

Ashley Mason
Nadia Fartas
Laura Almeida

“From Baudelaire to Benjamin and Beyond”, Michèle Hannoosh

Chloé Conant-Ouaked
Olga Johnson
Kris Belden-Adams

“Histoires nationales et transferts culturels par l’image imprimée dans l’Europe des Révolutions (1789-1848)”, Annie Champagne

Peggy Davis
Xavier Fontaine
Leonoor Kuijk
Camilla Murgia

“Illustration and its Others”, France Lemoine

Hanna Chuchvaha
John Anzalone
Tilo Reifenstein

“Image Digitization, Curation and Mining: An Altered or Enriched Case?”, Grégory Dessart & Christelle Cocco

Michael Piotrowski
Marion Rivoal/Lukas Rosenthaler
Grégory Dessart/Christelle Cocco

“Image Mobility: Migration, Repetition, Reinvention”, Nathalie Collé

Brigitte Friant-Kessler
Ann Lewis
Sara Petrella

“Image-Text Issues and the Illustrated Book”, John Anzalone

Eric Haskell
Alice Scheer
Jean-Michel Galland

“Images d’un pays : acteurs de la circulation iconographique au XXème siècle “, Anne Reverseau

Marie-Eve Bouillon
Laurence Le Guen
Anne Reverseau

“Imagination et visibilité romantiques”, Dominique Kunz Westerhoff

Evanghelia Stead
Catriona MacLeod
Johanne Mohs
Kathleen Stuart

“Ironic Reproductions: Benjamin’s Blind Spot and Baudelairean Modernity”, Lauren Weingarden

Juliet Simpson
Lauren Weingarden
Marit Grøtta

“Jeux d’échos. Hommage à Umberto Eco”, Guido Furci

Cecilia Benaglia
Maren Scheurer
Marta Carraro
Albert Göschl

“L’affiche – entre beaux-arts et publicité”, Katarzyna Matul & Bettina Richter

Nicholas-Henri Zmelty
Maxime Georges Métraux
Mathilde Kiener

“Landscape in Print”, Patricia Mainardi

Galina Mardilovich
Annie Champagne
Danijela Bucher

“L’exposition reproductible. Du musée à la foire commerciale (19ème-20ème siècles)”, Claire-Lise Debluë & Anne Develey

Susan Waller
C.C. Marsh
Ascanio Cecco

“L’image satirique en France et en Angleterre au XIXème siècle: parodie, citation, pastiche”, Camilla Murgia & Peggy Davis

Dominic Hardy
Claudia Hattendorff

“La bande dessinée en tant qu’objet produit ou reproduit”, Raphaël Osterlé

Evelyne Deprêtre
Benoît Crucifix
Kevin Le Bruchec

“La parole littéraire entre livre et hors-livre”, Cyril De Beun

Martine Créac’h
Luciene Guimaraes de Oliveira
Cyril De Beun

“La réédition scientifique de bandes dessinées: sélections, anthologies et collections”, Pierre Chemartin

Jean-Matthieu Méon
Sylvain Aquatias
Raphaël Osterlé

“La reproduction comme acte performatif. BD, arts de la rue et chars de carnaval”, Monika Salzbrunn & Raphaela von Weichs

Liliane Louvel
Federica Moretti
Monika Salzbrunn/Raphaela von Weichs

“Les corpus étrangers et la question des transferts culturels en bande dessinée”, Jean-Matthieu Méon

Bounthavy Suvilay
Pierre-Alexis Delhaye
Philippe Rioux

“Les tableaux vivants: contre-modèles de la reproductibilité technique?”, Valentine Robert

Magdalena Brotons
Gwendoline Koudinoff
Noémie Etienne
Dore Bowen

“Materiality–Immateriality in Reproduction”, Estelle Blaschke

Sarah Dellmann
Meghan Gilbride
Estelle Blaschke
Maude Tissot

“Moving Away from Reproducibility: The Case of Comics”, Nancy Pedri

Christopher Rowe
Carolina Martins
Nancy Pedri

“Nouvelles problématiques autour des revues illustrées – XIXème – XXème siècles”, Laurence Danguy & Laurent Bihl

Françoise Lucbert
Laurence Danguy
Julien Schuh

“Otherness Reproduced: Trends and Paradoxes”, Nathalie Roelens

Paola Capone
Federica Rainelli
Michal Tal

“Performance et formes multiples de l’illustration”, Brigitte Friant-Kessler

Sophie Aymes
Timothy Erwin
Alina Martimyanova

“Performing Texts: Pictures Replicated in Texts, Texts Reproduced in Pictures”, Vega Tescari

Marco Musillo
Arantxa Romero
Matthew Rushton

“Photobooks or Phototexts?”, Anna S. Arnar

Miryam Criscione
Polly Galis
Federica Chiocchetti
Margaret Denton

“Photography, Reproduction and Text”, Ellen Handy

Sophie Junge
Jennifer Green-Lewis
Xenia Vytuleva
Jason Hill

“Printed Matter: Conceptualism and Dissemination”, Regine Ehleiter

Katharine J. Wright
Antje Krause-Wahl
Sajda van der Leeuw
Barbara Reisinger

“Quand la bande dessinée se reproduit : imitation, reprise et rétro-réflexivité”, Benoît Crucifix & Giorgio Busi-Rizzi

Simon Grennan
Nicolas Verstappen
Henri Garric

“Que reproduit la première presse illustrée (XVIIème-XIXème siècles)?”, Marta Caraion

Barbara Selmeci-Castioni
Alberto Bejarano
Christophe Schuwey

“Réappropriations: recyclages, effacements, détournements”, Livio Belloï

Damien Marguet
Hélène Campaignolle/ Karine Bouchy
Michel Delville

“Réappropriations: reprises, remakes, répliques”, Michel Delville

Adina Kamien-Karzhdan
Valentin Nussbaum
Livio Belloï

“Re-emergence and Reproducibility in Postwar Avant-Garde Performance and Poetry”, Johanna Malt

Clara Wörsdörfer
Márcia Oliveira
Kristen Nassif

“Refusing Rote Reproduction: Transcending Traditional Mimesis in Book Illustration”, Eric Haskell

Juliette Loesch
Richard Hobbs
France Lemoine

“Reimagined Meanings: Photographs Repurposed in Literature and Art”, Matthew Rushton & Johnny Alam

Michele Bacholle-Boskovic
Lisa Chandler
Patrick Mathieu

“Reprises iconographiques et identités nationales”, Galia Yanoshevsky

Susana S. Martins
Laureline Meizel
Galia Yanoshevsky
Catalina Fara

“Reproducing by Tattooing (Early Modern and Modern Periods)”, Alessio Petrizzo

Maya Mueller
Adelisa Malena
Alessio Petrizzo

“Reproducing Imagery in the Ancient World”, Marta Ameri

Niv Allon
Barbara Couturaud
Leatitia Phialon/Christian Mazet

“Reproducing Street Life”, Philippe Kaenel

Philippe Kaenel
David Nelson
Philipp Leu

“Reproducing types in the Ancient World”, Sarah Scott

Beate Pongratz-Leisten
Dawn Power
Sarah Finlayson

“Reproduction and Knowledge Production: Conceptual Writing in Art and Artistic Research”, Christa-Maria Lerm Hayes & Nick Thurston

Kaja Marczewska
Ilse van Rijn
Eve Kalyva
Julia Polyck-O’Neill

“Reproduction and Transformation. Images and Objects of European Political Cultures from the 18th to the early 20th Century”, Sandro Morachioli / Rolf Reichardt /Carlotta Sorba

Ignazio Veca
Rolf Reichardt
Agnieszka Fulińska

“Reproduction et agir symbolique”, Myriam Watthee-Delmotte

Rodolphe Olcèse
Corentin Lahouste
Stéphane Chaudier

“Reproduction et réappropriation: le livre d’artiste et ses déclinaisons photographiques et numériques”, Susanne Bieri & Nathalie Dietschy

Clara Masnatta
Anna S. Arnar
Chris Balaschak
Nathalie Dietschy

“Reproduction on Stage: Literature and Media Innovation”, Johan Callens

Johan Callens
Claire Swyzen
Christophe Collard

“Reproduire l’éphémère. Les cultures du spectacle à la lumière des feux d’artifice”, Barbara Selmeci Castioni

Dominic-Alain Boariu
Caroline Heering
Rosa De Marco

“Reproduire pour collectionner, collectionner pour reproduire : le métier de l’iconographe”, Olivier Lugon & Davide Nerini

Audrey Leblanc
Olivier Lugon
Davide Nerini

“Space and Time from Surrealism to Situationism”, Eric Robertson & Sascha Bru

Johanna Malt
Barnaby Dicker
Jill Carrick
Rachel Valinsky

“Temporalities and Transformations in the Historical Avant-Garde”, Eric Robertson

Sascha Bru
Eric Robertson
Gina De Micheli

“The Digital Artist’s Book: From Object to Event”, Kathryn Brown

Martin Sundberg
Kathryn Brown
Brita d’Agostino

“The Metacaricatural Imagination? Transformations in European visual/textual Satire, 1820-1861”, Dominic Hardy

Paula Fayos-Perez
Vera Fasshauer
Juliette Bertron

“The Photograph and Its Narrative Shadow”, Dore Bowen

Isabelle Masse
Aleksandar Boskovic
Erika Wicky
Nataliya Lenina

“The Reproduction of the Other: Originality and Copy in a Cross-Cultural, Trans-Historical Perspective”, Massimo Leone

Massimo Leone
Nathalie Roelens
Mohamed Bernoussi
Valentina Colonna

“The Work of Art in the Age of Digital Reproduction : An Internet Meme”, Isaac Pante

Amanda Wasielewski
Maria L. Felixmüller
Alesia Rochat

Transcréations: les contes entre stéréotype et photographie”, Martine Hennard Dutheil de la Rochère

Melissa Mullins
Emeline Morin
Anne-Sophie Gomez

Transcréations: Perrault, Grimm et les albums pour la jeunesse”, Cyrille François

Pascale Auraix-Jonchière
Giorgio Bacci
Monika Wozniak
Bernhard Lauer

 

Eleventh International IAWIS/AIERTI Conference | University of Lausanne, Switzerland | 10-14 July 2017